Livet i den stora vida världen

Merhaba, Hola, Yaso!
 
Efter över två år med världen som arbetsplats så är jag fortfarande kvar. Att ta det här jobbet har varit det bästa beslutet i mitt liv. Att få stå på scenen 5 kvällar i veckan är så givande och utvecklande.
2011 började jag i Turkiet som showartist på Blue Village Pascha Bay. Nästan hela teamet fortsatte tillsammans till Blue Village Bahia Feliz på Gran Canaria. Mitt i säsongen beslutade jag mig för att fortsätta och ta ytterligare en sommarsägong. Sp jag lämnade mitt fina team nere på GC och packade ihop mina saker för att bege mig hem till Sverige/Gävle för att öva i sju veckor. Sommaren 2012 skulle visa sig att bli den bästa sommaren i mitt liv och den sommaren som skulle förändra mitt liv. Blue Village Althea Beach på Cypern har för alltid en speciell plats i mitt hjärta.
Känslan av att på premiärkvällen veta att mitt första team fortfarande showar nere på GC och att alla andra team är kvar på Engeltofta är märklig.
I mitt team nere på Althea skulle jag möta en fantastisk person. Som skulle få mig att känna saker som jag aldrig har känt tidigare. Han vann mitt hjärta och vi är fortfarande tillsammans. I början kunde jag knappt förstå vad du sa men den språkbarriären har vi brutit sedan länge. Att jag skulle lära mig danska trodde jag aldrig. Inte heller att du skulle få mig att äntligen berätta för min familj att jag är en man som inte är som alla andra. Jag har dig att tacka för mycket. Av hela mitt hjärta kan jag säga att jag älskar dig.
Vintern 2012/2013 spenderades med att flyga fram och tillbaka mellan Gran Canaria, där min skatt jobbade, och Sverige. 2013 startade med en oväntad reunion av team Pascha Bay 2011 Fantastiskt roligt att få se er igen. Vid det här laget hade jag bestämt mig för att göra ännu en säsong för 2*Entertain så jag begav mig till Gävle ytterligare en gång för repetitioner. Den perioden är hittills den längsta utan att träffa mannen i mitt liv. Sommaren 2013 spenderas nu på Rhodos och en del lediga dagar spenderas i underbara Marmaris, Turkiet. Måste säga att jag älskar mitt liv. Att jag får möjligheten att resa på det här sättet är helt underbart. Det trodde jag aldrig. Att få ha dig vid min sida och dela detta med dig är ännu mer otroligt.
 
Det har nu hunnit bli augusti och det är ungefär 83 dagar kvar till jag återigen är hemma i Sverige. Vad som väntar där vet jag inte. Men det jag vet är att jag ska njuta av dessa 83 dagar här nere på Rhodos och i Marmaris. Vem vet, kanske blir det mer jobb ute i den vida världen. Det får tiden utvisa. Det jag vet är att kärleken till dig min man kommer bara att bli starkare och starkareoch att resa ska jag göra under vintern.
 
God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0