Då Har Alltså 2009 Börjat

En fråga som jag ställt mig den senaste två dygnen är: hur stor det av världens befolkning kommer att starta det kommande året med en bakfylla? Jag förstår inte riktigt hur det går ihop med nyårslöften om ett hälsosammare liv etc. Det tål att tänkas på. Jag är själv en i den mängden.


För min del har årets första dag bestått av att somna vid halv sex på morgonen, sova fram till 11 ligga framför TV:n ett tag för att sedan klä på sig och masa sig iväg efter en pizza nere på stan (Det är ju trots allt den inofficiella internationella pizza dagen eller något liknande) Sedan tillbaka till Tv:n för att käka den där pizzan. Efter det så var det bara att dra på sig handskarna för att rulla runt bilar i garaget en 40 minuter. Kan någon gissa vad jag gjorde efter det? Jo, tillbaka till TV:n som jag inte lämnade för ens vid 20.00.

Jag känner att det måste bli lite ändring på hur åren börjar för min del. Nästa gång det blir en nyårsdag ska jag banne mig ut och motionera eller skutta iväg till gymet. Ingen pizza ska det bli heller.

Förresten...är det någon som har avlagt något nyårslöfte? Jag hade planerat att göra det men jag tokglömde det vid tolvslaget. Är det försent att avlägga ett nu?

-J-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0