Ivrigbloggare och en historielektion senare (tisdag)

Jag har nu försökt att komma in på min blogg i ungefär en halvtimme. Flemsch! (internt) Jag förstår inte.

Dagen började med att en kompis till mig inga namn nämnda skickade ett sms till mig där hon skriver att en viss affär i Uppsala har blivit hennes absoluta favorit hang out...( lr inte riktigt men det låter lite roligt. ;) )hon hade tydligen sprungit på någon snygging där inne och frågade sig själv vad det egentligen e ed folk nuförtiden. haha! Som avslut skriver hon att de flesta godsaker e fina att se på men beter sig som asholes...haha! (ska vi inte ta o motbevisa henne det tycker ni?) Hon skrev även att hon tyckte att det här var ett utomordentligt bra ämne att blogga om!
Jag kan dock håll med om att mataffärer är ett bra ställe för att springa på snyggingar....haha! Been there done that som man brukar säga. haha!


Lite senare när jag väl hade lyckats somna om igen, inte för att det här var så tidigt på morgonen, ringer en klasskompis till mig och börjar fråga om uppgiften till dagens didaktiklektion och om hur man skulle göra den och fram och tillbaka...då vaknade jag och kom på mig själv att inte heller jag hade gjort den uppgiften. Damn! jaja det tänkte jag göra liiiite senare....typ innan jag gick till skolan....så jag hjälpte honom och gick åter till min uuuuunderbara säng (NOT) för att sova en liten stund till. =D Ljuva sömn! halv två klev man upp för att skriva sin uppgift och timmen senare traskade man gladeligen iväg till skolan glad som aldrig förr....äckligt positiv till allt. ha! Var även positiv när vi fick en nagelbitare till lektionsuppgift....den förra var så mycket lättare då vi skulle skriva låtar. Den gillade jag skarpt...men nu skulle jag lossas vara en svensk föreläsare i mellanöstern utan någon som helst möjlighet till att kommunisera med min omgivning. Hur skuklle jag då göra för att förklara svensk folkmusik....Det var en väldigt konstig uppgift men den var genomförbar...fråga mig inte hur jag och min grupp lyckades lösa den men det gjorde vi i alla fall efter vår bästa förmåga.


Sedan gick även jag ner på Ica på stan med en klasskompis som skulle handla något användbart till någon fiskgryta eller nåt. Jag hade då inte lika tur som min andra vän....hon med snyggingen...haha....men det var trevligt....sedan så satt jag på centralstationen och väntade på ett tåg osm jag INTE skulle med.


En halvtimme och några förfrusna fingrar senare kom jag hem för att laga mig lite käk....en härlig gormuet middag bestående av någon italienspastasås och pasta....vid sjutiden kom Stasia förbi och kidnappade mig iväg till en Ica butik....(känner ni igen mönstret???? ICA,ICA,ICA!!!!) för att sedan sätta en plattång i min hand! Holy Crap! plattandes hennes hår och leka pedagogisk frisör så visade jag henne hur hon skulle fia sitt hå till fredagens tentafest....då jag inte kan närvara som stylist får hon sköta sig heeelt själv! haha! gooodluck! Mitt upp i allt det här skulle hon tvätta en massa kläder också. OMG! väl där nere så satt vi o snackade om lite personlig historia! (Hur i heeela friden kom vi in på det???!!!) Vilket i och för sig var ganska intressant...man lär sig mycket om sig själv och om andra på det sättet.


Hux Flux så har dagen gått och jag sitter här med gråa hår efter mina försök att komma in hit för att skriva detta....



Be Nice Out There!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0