Vecko sammanfattning....Knas vecka

Jag har inte bloggat på några dagar nu men det har hänt en heeel massa...eller egentligen inte faktiskt...men det känns som det...När var det sist jag bloggade...tisdags...hm...måste tänka....jag ska alltså summera onsdag torsdag här...onsdagen gick mest åt till att sitta i solen i mitt fönster...åkte iväg till Sara som då var nyopererad för att hälsa på henne en sväng...Jag åkte då inte ensam utan med Stacia som sällskap....efter det så åkte vi hem till moi och stekte pannkakor och åt vanilj/mangoglass till det....väldigt gott må jag säga...


Kvällen spenderades på Smålandsnation med tillhörande musikalrepetition...vi hade ett genomdrag av hela första akten. Jag vet knappt vad jag har för roller i den...jag är sjöman/fotograf/dansare o lite alltmöjligt...Jag har ju bara varit med i tre veckor så det är ju inte konstigt att jag inte har koll....jag får olika bud hela tiden gällande mina uppdrag där...


När jag kom hem så dröjde det inte länge innan jag sprang iväg till Stacia för filmvisning med tillhörande ostbågar och dipp.


Torsdag:


Jag klev som vanligt upp tidigt och intog min frukost i den härliga vårsolen som alltid skiner i mitt fönster....det börjar bli lite tradigt att skriva om det i varje inlägg men det är ju så jag börjar mina dagar nuförtiden. Frukosten har blivit ett viktigt inslag i min dags rutin. Tack och lov måste jag säga. Man mår så himla mycket bättre när man äter ordentligt...det fanns en tid då jag knappt åt någonting...och det var inte så längesen. Har man inte pengar så är det väldigt lätt att bara inta några koppar te som föda varje dag. Been there, done that!


Min mor och hennes man hade helt plötsligt dykt upp i Uppsala för en liten visit...De stannade hos syster och jag pallrade mig upp till dem en sväng vid tolvtiden. Därifrån åkte vi till Akademiska Sjukhuset och hälsade på morfar som låg där. Måste bara säga att jag äääälskar att köra bil! Det var andra gången jag körde Olles Audi och det med grace. Haha. Köra i Uppsala är ju inte det lättaste då det finns en del enkelriktade gator och för att jag bara har kört i Uppsala så mycket. Efter det så lämnade jag bil och familj där för att gå ner till Missionskyrkas faciliteter där dansrepetition väntade. Vi började kl 14 och körde i spegelsalen fram till 16. 16.20 så fortsatte vi på Smålandsnation fram till 23.10! fatta 9 TIMMAR!!!! I nio timmar så dansade jag runt som en tok...och ni som läser min blogg har ju kanske läst att jag har skadat mitt knä lite grann. Jag kan säga såhär i efterhand att det inte var så smart gjort av mig at dansa så mycket som jag gjorde. Knäet skriiiker idag. Jag fick ta fram gaslindan idag igen och har det nu lindat som en tok.


Jag hade även fått brev från Kulturama med monologer och information om sökningen. Blev mäkta förvånad då det egentligen skulle komma först nästa vecka. Men jag klagar inte! Så jag satt hemma med en öl och läste mina monologer för att få lite humm om vad de handlade om..faktiskt så var det rätt roligt att läsa dem. Sedan somnade jag på min säng.


The end! :P


Fredag


Så till dagens händelser...


Dagen började i vanlig ordning med frukost i solen men med en efterföljande pianolektion borta på musikskolan. Jag gjorde väl inte så överdrivet bra ifrån mig men vad ska man säga. Efter det gick jag ner mot sta'n för att inhandla lite grejer för helgens utflykt upp till mina gamla hemtrakter. När jag hade gjort det ställde jag mig i princip mitt på storatorget och njöt av solen. Då kom Milkin springande med Malin i hälarna. Riktigt trevliga girls det där. Jag joinade dem på deras olika utflykter. Det började med New Yorker där Milkin skulle lämna tillbaka en tröja som hon köpte igår torsdag. Sedan gick vi iväg och lunchade på Max och där satt vi en stund och snackade om en massa crap. Vi gick en runda på stan för att lämna av Milkin på bussen. (hon hade nåt prov som hon skulle göra idag) Efter det så gick jag hem och packade väskan då mitt upp i allt det här så kommer mamma, Håkan och Camilla på besök. Jag tänkte att det kunde vara kul för dem att se hur jag bor innan jag börjar packa ner allt det där också. Jag packade snabbt ihop väskan och med säkerhet så har jag glömt något där nere i Uppsala kan jag lova er. Följde sedan med dem ner på stan med bilen...idag behövde dock inte köra utan kunde njuta av att bara rulla vidare. Väl nere på stan insög jag att jag inte skulle ha tillräckligt mycket tid för alla mina bestyr så jag beslutade mig för att lämna följet som skulle vidare upp till Morfar.


Jag mötte upp Milkin och co som fick sällskap av Robin. Vi knatade runt och genomförde våra olika uppdrag. Det tog sin lilla tid så jag fick skynda på mig lite för att hinna köpa mig en baguette till tåget. Robin hade redan lämnat oss 30 min innan tåget gick. Miklin var snäll och följde mig en bit på vägen.


16.08 bar det då av norrut med toget...16.58 var jag i Gävle för tågbyte. Nästa tåg skulle gå 17.11 men kom inte in till spåret förens 17.45 Jag hatar tåg! SJ ska alltid hålla på och krångla med tider hit och dit. Jag köpte biljetten för typ två veckor sedan och trodde väl att det skulle funka alldeles utmärkt men inte då.


När vi väl hade kommit ombord på tåget så stod det stilla på stationen fram till 18.05. Damn!!! Tänkte jag! Jag har inte tid med det här! Så när vi väl hade lämnat stationen så tog det typ 5 min så stannade vi för ett tågmöte och får ett meddelande i högtalarna om att det var något fel på en växel så lokföraren var tvungen att gå ut och växla om manuellt. Nu fattas det bara att tåget spårar ur så är dagen gjorde lixom!


Men nu rullar vi i alla fall på i hög hastighet mot Nordligare breddgrader. Vi får bara se nu vad som händer framöver. Jag skulle ha hämtat Larsson ute på Ericsson 19.00 men det kommer jag inte hinna nu. I Hate This! Ingvar skulle vara snäll och hämta henne istället samt beställa mat åt mig från Hot Chili.



I skrivande stund har jag bestämt mig för att aldrig åka tåg längre än 10 mil. Det vill säga Uppsala - Stockholm eller liknande. Ska jag längre kan jag lika gärna ta bilen eller en buss. Då kan man vara nästan helt säker på att tidsangivelserna stämmer. Åker man bil så bestämmer man ju själv när man ska åka. Never Again!


-Joahn-


Kommentarer
Postat av: Milkshake

HAHAHA jäklar!! snacka om att skriva en hel historia om alla de dagarna. Jag hade nog redan glömt dagen efter vad jag gjort. HAHA!! :D Hoppas du har det trevland där nere. KRAM milkin

2008-04-26 @ 18:02:14
URL: http://MariaMilkshake.blogg.se
Postat av: Ebba

"Vi hade ju iaf tur med vädret!" HAHA

2008-04-27 @ 22:48:20
URL: http://www.ebbahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0