Slutet På En Härlig Dag

Så var måndagen över. Äntligen en dag närmare kanske någon tänker...jag tänker tillbaka på vad som har varit en jättebra dag i mitt liv...
Jag klev upp tidigt igen och åt frukost i solen bestående av gröt och te....kan man egentligen börja en dag bättre? Jo kanske att man fick dela sin frukost med någon man håller av...men men..man kan ju inte få allt här i livet....
Tog det relativit lugnt på morgonen, packade väskan och begav mig till skolan...gick en väg som jag inte brukar just för att det nu är nya tider med nya rutiner osv....väl på skolan så tog jag min kopp te och lyssnade på en föreläsning om jazzens uppkomst och dess rötter...jag har aldrig varit så på hugget osm jag var då...pennan glödde nästan bokstavligttalat...haha...sedan vid tolv tiden väntade det en go'an lunch bestående av inlagd sill och stekt potatis....sedan fick jag en bönsallad av min kompis anna som honinte skulle orka äta upp...detta avslutades med en kopp te ute i solen. Där Sebastian, Erik, David och Lizzie satt och spelade o sjöng...jag var ju inte sen med att joina dom kan jag säga....där ute satt vi resten av lunchen och hade det gött!


Nu hägrade ett seminarium. Tack och lov så var det ett diskussions seminarium...läraren inledde med att fråga klassen om det var någon som hade läst tyska någon gång....självklart så sade jag ju att jag hade gjort det....fast än det var ca 5 år sedan jag läste det....i alla fall så var det ju så att hon hade en artikel till det här seminariumet som då var skriven på just tyska....jag och några till av mina kurskamrater gick ut i solen med en ordbok och lyckades rätt bra med att få lite samanhang i texten...haha! mkt intressant!

Sen var det tillbaka in i mörkret för att lite snabbt gå igenom uppgifterna....sedan blev det middag för min del...pasta och tonfisk kryddat med vitlök, basilika, citron och peppar....tror jag det var iaf....kommer inte ihåg....gott men det var lite tort....

Jag intog detta med ett leende på läpparna och lyssnade intensivt på mina kurskamraters resonemang kring de närmsta föreläsningarna.....jag satt mest och njöt av solen....En timme senare så kom Frida förbi så hon, jag och Mailn gick igenom turerna till salsakursen som vi går. Malin är en duktig pedagog så det gick mkt bra måste jag säga....Så jag pallrade mig hem till mitt place för att byta om till mer dansvänliga kläder...och skutt skutt iväg till Salsan...Det var riktigt kul idag! Det märks att nivån höjs från gång till gång....

Hem studsade jag för att koka mig en talrik gröt...jag har blivit frälst på gröt de senaste dagarna....helknasigt I know! Men det e ju nyttigt säger dom...haha! ÅS det blev gröt och te till kvällsmål...om man bortser från godiset som Stasia kom och bjöd på....hon kom hit och kikade på AI en sväng...mitt i allt pluggande....jag har verkligen tappat motivationen till den grejen....men det  e ju nåt som måste göras antar jag....så nu blir det till att stätta sig med Musikteorin och Instrumentalensembeln....det kan ju inte vara såååå svårt...men min skrivare har börjat krångla nu igen så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få med mig mitt arr till skolan...men det löser sig alltid....

vill ni ha lite bilder från dagen så är ni välkomna att kika in på http://joahnbergman.bilddagboken.se

love y'all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0