Heeelg!

Jag sitter här på bussen strax utanför Söderhamn och ser hur bussvärdinnan tar upp beställningar från de girigt hungriga passagerarna. Det får mig att tänka på när jag provjobbade med en kompis för precis samma företag. Det var ett hemskt jobb med en massa bussbyten hit och dit mellan Hudiksvall och Stockholm. Tack och Lov började jag aldrig att jobba som bussvärd. Helgerna förstörda av allt flackande fram och tillbaka längs E4:an.

 Nog för att jag tycker om, ja näst in till älskar, att resa men då ska det rakt inte vara som bussvärd. Bil älskar jag att köra men taxichaffis...no thanks! Jag hoppar över det tror jag. Flyga är ett rent nöje skulle faktiskt kunna tänka mig att jobba som flygvärd...då behöver man kanske inte stå och vänta i ett litet bås efter någon hemsk gata mitt i vintern..nej det behöver man såklart inte då man ska flyga men äh ni fattar.


Jag kanske ska få mina knasiga fingrar till att skriva ner varför jag sitter på en buss just nu. Jo det är såhär:


Jag fick för mig att åka hem till mina kompisar uppe i Hudiksvall i helgen. Jaja och träffa familjen också då. Kom upp till Iggesund 16.00 där mammas bil stod och väntade snällt på parkeringen dock inte med mamma i bilen. Nöjd satte jag mig bakom ratten för att styra den vidare in mot Glada Hudik. Tog en sväng nere på stan för att kolla in om det var något på stan...det var det ju såklart då det var löningshelg. FOLK FOLK och åter FOLK ångrade direkt att jag ens i mina sinnen fulla bruk tog bilen nere på stans gator. Svängde så fort jag kunde upp till Larsson där hon med familj och Ingvar satt och spelade sällskapsspel! Wiiii! Jag joinade dem ett tag för att vid sextiden knata iväg till St. Jakobsgården för att repa inför en konsert som går av stapeln den 26:e april. Redigt roligt sla ni veta! (Me Love To Sing!)


Nu var klockan 18.00 och jag knatade tillbaka till fam. Larsson för att spela lite tjuv o Polis och Europa Runt. Kommer inte riktigt ihåg om jag vann men roligt var det. Vid tolv tiden åkte jag hem till familjen Bergman/Eriksson (aka min familj) där ett gott glas vitt vin väntade. Sen var den dagen slut.


Dag 2 Lördag


Började dagen vid 11 med att ta bilen ner till mammas jobb för att bättra på brännan lite. Sen hem och käka frukost. En liten hüper mamma sprang runt och packade inför hockeyn, Brynas vs Malmö på Läkerolarena i Gävle....mig skickade dom iväg på Mekonomen för att hämta leksaker åt min lossasfarsa...1000 spänn för packningar, bromsbackar och bromscylindrar....herregud....ja inte ska då jag ligga och bli skitig under någon gul ford mondeo inte. Det får han sköta själv. Efter den upplevelsen åkte jag och Larsson hem till henne...eller jag släppte av henne hemma för jag i min dumhet villa ta en runda på stan...eller just det ja innan det åkte vi iväg och köpte hårfärg/blekning till moi. (kommer bild på det senare) sen blev det avsläppning och stadsrundan. Väl nere på stan blev jag rätt less på typ direkten! Skiiittråkig stad! Jag fattar inte hur jag överlevde där hemma. (OMG) Jag har i alla fall inget att göra där uppe...Kanske har jag blivit bortskämd av Uppsalas utbud av butiker och öppettider.


Senare så käkade jag middag med Hellis...pratade en massa strunt o så...hämtade tvätt haha! Sen var jag hem en snabb vända....till Ingvar för att dega på soffan....blev sugen på att gå ut men när jag väl kom till skott så var det ju inte så roligt att se alla onyktra människor, själv var man ju nykter då man hade bil. så jag beslöt mig för att åka hem igen och kika på film...sorry sister Råttatoui blev min för en natt! Haha! Somnade dock rätt tidigt.


Idag har jag däremot klippt mig och färgat håret blev faktiskt bra. När det var klart styrde jag kosan mot mina morföräldrars hem för att fika lite samt titta på ett stoort hål i marken..(han håller på att restaurera brunnen hemma hos sig min morfar....sen åkte jag i iiilfart hem igen (Borka vägen är bara föööööör rolig att köra! Jag ska bli rallyförare när jag blir stooor!) Mamma väntade med käk och jag slängde i mig maten och sprang som en galen gnu runt i huset och packade....glömde dog mitt silver och mitt schampo så jag får väl ta och köpa nytt nu när jag kommer hem till mitt hem igen.


Nu är klockan 19.14 och jag är redan less på att åka buss! Jag vill köra istället, jag tror nästan jag ska fråga chauffören om jag får köra istället för honom.


PS. Det kommer en uppdatering om veckan när jag väl har satt min rumpa på stolen där hemma. DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0